Re: PCI modem

Tonny S wrote:

> Linux sparker tarm, men....
>
> Hvordan med opsætningen til et internt modem (PCI).
>
> Jeg har desværre kun set dokumentaion til at opsætte et externt modem på
> COM portene og er ny inden for linux, så jeg har ingen ide om hvilken
> dev jeg skal bruge.

Det er nogle få (en model?) PCI-modem der er supporteret i nyere
kerner som 2.0.37pre og 2.2 ?.
Men det må ikke være af type win-modem til PCI.

Fre 2.0.37pre serial.c :
struct pci_serial_boards pci_serial_tbl[] = {
  { PCI_VENDOR_ID_PLX, PCI_DEVICE_ID_PLX_SPCOM200, "SPCom 200", PCISER_PLX9050,
pci_space_0|pci_space_1, 1, 0, 128, PCI_BAUD },
  { PCI_VENDOR_ID_DCI, PCI_DEVICE_ID_DCI_PCCOM4,   "PC COM 4",  PCISER_PCCOM4,
pci_space_0,             4, 8, 128, BASE_BAUD },

Så hvis det kort du har minder på nogen måde om ovenstående,
så prøv at lave  en 2.037pre kerne. Kortet skulle i så fald
autodetektes.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2