Re: Forwarding til internt netværk?

Tommy Eriksen wrote:

> Hvis man nu har en Linux-boks stående som gateway for sit netværk, kan man
> så få den til at redirecte porte ind på netværket udefra? Mit hjemmenetværk
> ser sådan her ud:
>                 -------------
>                 |Linux-boks |
>                 |192.168.0.1|
>                 ------|------
>             --------------------
>             |    Workstations  |
>             | 192.168.0.10-30  |
> Hvis min gateway så modtager en pakke på port 7000 udefra, skal den kunne
> [...]

Ja, hvis du altid vil sende den videre til samme IP-nummer og kører masquerade
kan du bruge ipautofw (der findes andre muligheder også):

ipautofw -A -p tcp 7000 192.168.0.15:7000

Med venlig hilsen,
Henrik Scheel
--
Henrik R. Scheel, Programmer / C++ / Real time / Linux / Net
"Occasionally I will avoid all internet contact for a few days"