Re: D�a filer p�drom...

Johan Andersson wrote:

> Jag har ett "problem".
> Det är så att på en skiva jag har så är alla filerna brända till dålda,
> så det är bara windoze som kan se dom.
> Hur gör jag för att kunna se filerna i Linux??
> Ska man montera skivan på något speciellt sätt eller??
>
> Det är en skiva som är anpassad till Windows.
> Det är en fotokatalog för vår skola, vore kul att kunna använda den
> faktiskt...

Linux ser normalt "skjulte filer".

Dvs. det er en "joliet" CD-rom . I nyere kerner >= 2.0.35 sker
dette automatisk. Jeg mener at bla. nyere RH, Suse, og Debian
autimatisk har joliet support indbygget. Deet kræver også NLS moduler,
men standard opsætningen plejet at virker.

Hvilket linux-system anvender du (distribution, kerne, ....) ?

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2