grafikkort i740

Hejsa
Jeg har før efterlyst en løsning til mit problem, og jeg fik da også et svar, men intet er blevet bedre. Jeg har et Microstar grafikkort med 8Mb ram og i740 chippen på. Jeg har ikke kunne finde et eneste grafikkort på listen med i740 chippen. Derfor valgte jeg, da jeg installerede Linux, at benytte "unlisted card" og en vga server. Jeg fik at vide at jeg skulle hente nogle filer til i740 kortet. Jeg fandt 2 filer:
"XBF-i740-glibc-1.0.0-1.i386.rpm" og "XBF-i740-libc5-1.0.0-1.i386.rpm". Jeg har installeret disse to filer og kørt Xconfigurator for at ændre mit kort, men intet er sket. Der er intet kort på listen, som har en i740 chip! Nu vil jeg til at downloade XFree86 3.3.3.1, men inden jeg gør det, vil jeg gerne høre om der er nogen som ved hvad jeg skal downloade (hvilke filer) og om i740 chippen nu supportes! Endvidere kan jeg som root ikke  få adgang til mit control-panel. Linux melder blot tilbage at den ikke kan finde "Usable Depth" Et problem jeg også render ind i hvis jeg prøver at starte Gimp! Kan dette have noget at gøre med grafikkortet og x-serveren?
På forhånd mange tak!

Anders M

Follow ups