Re: Problemer for ny Linux bruger

At 23:33 1999-03-14 +0100, you wrote:
>Thanks for using NetForward!
>http://www.netforward.com
>v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v
>
>In <000e01be6e32$a2b147e0$0df6ffc2@stefan> "Stefan Nielsen"
<snielsen@xxxxxxxxxx> writes:

>(tip til Stefan: Prøv at trim din linielængde ned til ca 70 tegn)
>
>[har installeret Linux ved siden af Win98]

>Det lyder lidt mærkeligt - det burde ikke kunne ske, med mindre der
>er dukket en ekstra (extended) DOS partition op i din partitions-tabel
>da du installerede Linux.
>
>Hvad får du ud af "fdisk -l" kommandoen ? (du skal være logget ind
> [...]

^^ er jeg ikke helt sikker på, fordi jeg har det samme problem, med en
"skygge" af mine linux-partitioner dukker op under win98. Jeg har
installeret linux til sidst på /hda - min /hdc er i en skuffe, og når jeg
hiver skuffen ud forsvinder skyggen.

Jeg har leget med ndd og pgmagic 4.0, samt hvad jeg ellers kunne finde på,
uden at se nogle direkte "fejl". Jeg tror det er fordi det grundlæggende
DOS i windows vil have sine partitioner liggende i rækkefølge, og med /hdc
inde kommer der et spring.

Kan lige tilføjes; min linux er installeret *inde* i den extendede part. på
/hda (/hda7-9 for at være korrekt - lilo i mbr) - jeg ved ikke om det kan
være derfor - kan man have mere end én primær partition på en hdd? (jeg
ville tro det, eftersom linux konsekvent navngiver den ext. part. /hda5).

Hilsen Ivan

:: Allways remember when looking into a mirror;
::   if you can't see your image, it might be on the other side!