Fetchmail i kommandolinjen ?

Hej,

Jeg er i færd med at lave et script som styret via cron kan hente mail hjem til maskinen.
(mest for at genopfriske lidt scripting) :-)

Men Nu er jeg braget ind i et lille problem med fetchmail'en.
Hvordan får jeg fetchmail til ikke at køre i deamon mode, men i forgrunden således at jeg har styr på hvornår denne er færdig.

Scriptet er tænkt som følger:
1. check om ppp0 er aktiv.
2. Hvis ja start fetchmail og når den er færdig exit.
3. Hvis nej bring ppp0 op, kør fetchmail og luk ppp0 ned når denne er færdig.

(det er da til at overse) :-)
Men desværre kræves det at fetchmail låser scriptafviklingen mens det kører!
Hvad sker der hvis der ikke er nogen daemon angivelser i .fetchmailrc ?

Hilsen

/Morten

Follow ups