Re: Hjælp til kerneopgradering

In <80256735.007528E9.00@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> spring@xxxxxxxxxx writes:

>Har SSLUG lavet nogen artikler eller andet om hvorledes man opgraderer sin
>kerne. Jeg har nu forsøgt at opgradere til 2.2.3 på to maskiner, men i

SSLUG har vist ikke noget.

>begge tilfælde er der problemer med mine ethernet kort efter opgraderingen.
>Jeg har fulgt en vejledning fra redhat, men der må altså være et eller
>andet jeg gør galt siden det er glippet to gange med følgende fejl:....

>SIOCSIFADDR: Operation not supported by device
>eth0: unknown interface: Operation not supported by device

Det ser nærmest ud som om du ikke har en driver til dit net-kort indlæst;
enten som indbygget i kernen eller som modul. Hvordan har du konfigureret
kernen ? Og har du installeret de nødvendige opdateringer ?

Hvordan konfigureres dit netkort - bruger du DHCP eller statisk adresse ?

Det eneste væsentligt anderledes med net-konfiguration i 2.2 er, at
netværks-routes defineres automatisk. I 2.0 ville man typisk først give
sit netkort en IP adresse, og så definere en route til det pågældende
IP netværk, f.eks.
   ifconfig eth0 172.16.0.1 up
   route add -net 172.16.0.0 netmask 255.240.0.0 eth0

I 2.2 bruger du kun ifconfig, men skal så angive alle parametre der:
   ifconfig eth0 172.16.0.1 netmask 255.255.240.0 up

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the