Re: QT-1.40 problem

Den Tue, 16 Mar 1999 skrev du:
> Hej SSLUG
>
> Jeg bruger pt. RH5.2 - og har hentet KDE 1.1 (QT-1.42) fre 'nettet og
> installeret det, vha RPM. og install-kde-1.1
>
> Jeg prøver nu imidlertid at compile KVIRC, men under configure fejler
> den med beskeden om at 'QT-1.40 headers and libraries not found'
>
> Hvad kan problemet være og hvordan kan jeg afhjælpe det.
>
> på forhånd tak
>
> Michael

Jeg har haft samme problematik med QT-1.42 og kompilering af KDE, og selv efter
en komplet geninstallation kunne jeg ikke bruge den "normale" QT, men jeg
proevede saa at downloade sourcen til den, og installere den istedet for, og
det hjalp! Jeg har ikke nogen anelse om hvorfor, men det virker som om at RPM
ikke er saa smart alligevel (Jeg har efterhaanden erfaret at det er nemmere
selv at compilere programmerne, hvis de er lavet med en Makefile)
Jeg ved ikke om du har samme problem, men det kunne jeg forestille mig.
Du kunne evt. ogsaa lige checke om det er den rigtige version af QT der er
installeret, vha "rpm -q qt"

Mvh
Thomas

--