Sv: Kernel Panic så det basker

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Simon Lodal <simonl@xxxxxxxxxxxxxx>
Nyhedsgrupper: sslug.teknik
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Dato: 17. marts 1999 17:16
Emne: Re: [TEKNIK] Kernel Panic så det basker

>Får du kernel panic, eller er det bare en metafor for din maskines
>opførsel? Hvis ja, kunne du måske fortælle, hvad din Linux fortæller dig
>når den går ned.

Det skal lige bemærkes at jeg ej bruger LILO, men en formidabel bootdisk... når jeg booter med denne skriv den:
    VFS: CANNOT OPEN ROOT DEVICE 08:01
    Kernel Panic: VFS Unable to mount root fs on 08:01

og så sidder man og stirer lidt ud i den blå luft og måber en smule!!!

Min slagplan er nu: formattere hele harddisken, installere IBM's bootmanager (som jeg har læst her skulle kunne medvirke til en løsning af problemet!!), køre dos' fdisk og oprette en et c (2GB),d (2,5 GB) samt et e drev (2,5 GB)  som dedikeres til 98, spil samt diverse. De resterende GB oprettes med PQ magic4.0 til én linuxpartition (uden formattering!!). Installere RedHat linux 5.2 igen... og lade linux's fdisk klare partitioneringen af linux-partitionen.

Skulle dette ikke kunne virke???

P.S: Jeg er rimelig grøn på Linux-området, men har arbejdet med DOS og alle de andre MS-trivielle OS'er.

>Med venlig hilsen
>
>Simon

Follow ups