Re: MG200 + Q2 ( kan man det )

Jens Sylvest wrote:

> Jeg går ud fra at du mener Matrox G200. Den ligger i XFree86, version
> 3.3.3.1, og findes ude på nettet. Fidusen er bare at jeg ikke kunne få
> den til at acceptere mit G100, da det var AGP udgaven - og det ser IKKE
> ud til at Linux kan lide AGP i øjeblikket. (kun 1 kort er AGP i listen)

Jeg har et Riva128, og et G100 til at virke med AGP uden problemer.
Generelt virker AGP versionen af grafikkort også til Linux.
( dette står et eller andet sted på http://www.xfree86.org )
Dog vær opmærksom på at nabo PCI slottet på mange bundkort deler IRQ
med AGP slot, og det er ikke altid at de kan forliges.
Dog hos mig virker Riva128 og netkort eller SCSI controller fint
med shared IRQ (pånær de tidlige Xfree86 versioner primo 1998)

Til gengæld vil Windows bestemt ikke dele IRQ mellem netkort (ne2000 komp)
og AGP, hvorimod SCSI-ctrl. og AGP går fint.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2