Re: Hj�, min linux kan ikke boote

On Thu, 18 Mar 1999 spring@xxxxxxxxxx wrote
> Thomas,
>
> jeg oplevede dette forleden. Du kan få adgang til din maskine igen ved at
> bruge din RedHat boot diskette og vælge at opgradere din kerne, hvorefter
> 2.0.36-0.7 lægges ind som default.  Hermed skulle du have adgang.
>
> Vedr. dit problem skyldes det sikkert det samme som i mit tilfælde -- med
> en aic7xxx. Du skal lave en RAMDISK som aktiveres under boot (ved at vælge
> RAMDISK og INITRD i kerne-config'en -- de skal kompileres ind i kernen).
> DDerudover skal du sikre dig, at der i /etc/lilo.conf står et link til din
> [...]
Hej.
Jeg har nu ved hjaelp af denne mail-liste faaet genoprettet min Linux. Det er
ikke noedvendigt at kompilere noget som helst som moduler, problemet var, at
jeg ikke havde valgt den rigtige host, og jeg manglede bare en option mere i
loadlin, saa virkede det, og jeg kunne redigere i lilo.conf. Jeg har nu faaet
kompileret 2.2.3, og koerer nu med den. Jeg har ogsaa husket at oprette en
option i lilo hvor jeg kan starte den gamle kerne, ligegyldigt hvad, saa er jeg
sikker paa at kunne komme i kontakt med Linux. Det var slet ikke saa svaert,
men da jeg endnu ikke kender alle smutvejene i Linux, var det kun her at jeg
kunne faa svaret :)

Thomas

 <SNIP>