modem+printer

Hej
Jeg har fundet en gammel HD, hvor jeg har installeret Redhat 5,2, det fungere fint og jeg er ved at lære at bruge Linux.
MEN. Der er to problemer der er ved at give mig en blød plet.
Mit modem og dermed min internet forbindelse kan jeg simpelt hen ikke få til at virke, jeg har fulgt anvisningerne i bogen Linux - friheden til at vælge, men når jeg kommer til at skulle teste forbindelsen med usernet sker der ikke det at knappen bliver grøn. Mit modem er et: Lasat 560 V int.
Jeg kan heller ikke få min printer til at virke, den er tilsluttet LPT1 i windows98, men Linux siger at den port der svarer til LPT1 ikke er der og det finder så den næste. Min printer er en HP 820 Cxi
jeg vil blive meget glad hvis i/du kan hjælpe mig

Hilsen
Morten

ICQ: 33725249
Hilsen