Re: USRobotics 56K Voice Win

On tis, 16 mar 1999, you wrote:
>Min Dell blev for nylig leveret med et USRobotics 56K Voice Win ind-
>bygget.

WIN i slutet av din modembeteckning får mig att tänka på windows modem. Dessa
brukar inte fungera i Linux eftersom att windows används för det som modemet
borde göra av sig själv. Modemen blir billiga och systemberoende eftersom de är
stendumma. Det enda de klarar av är att modulera tonerna som används för att
skicka info via en telelina. Resten sköter windows om.

>I sidste uge installerede jeg SuSE Linux 6.0 og opgraderede den til 2.2.1,
>men jeg er ude af stand til at få kontakt med modemet. I Win98 oplyses det
>at den er tilknyttet IRQ 9.

Tror inte att du kommer kunna få liv i det modemet..

--

/Jocke

ICQ uin: 3939304

***     Linux..... The choice of a thinking generation     *****