Re: SD problem

Sven Esbjerg wrote:

> Jeg har fået skaffet mig et mindre behageligt problem. Jeg har en
> computer med 2 SCSI harddiske (sda og sdb). Linux er lagt på sdb da det
> er den hurtigste (og mindst støjende). Jeg ønsker nu at fjerne sda helt
> fra computeren. Dette vil dog ødelægge min partitions-tabel når rod
> skifter fra sdb til sda. Mit spørgsmål er så: "Kan det her overhovedet
> lade sig gøre uden at reinstallere?".

Reinstallere? Tsk tsk.

Check først, at rescue disken virker! At den kender din SCSI controller,
etc. etc.

Du skal tage sda ud, boote fra rescue disken. Mount så
/dev/sda5 (som før hed /dev/sdb5) som /mnt/root

Ret i /mnt/root/etc/fstab og /mnt/root/etc/lilo.conf.

mtab skal du ikke røre.

Læg lilo ind vha:

lilo -r /mnt/root

cd /
umount /mnt/root

ctrl-alt-del

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk