Re: printer

Thomas Rasmussen wrote:

> On Sun, 21 Mar 1999 Sven Esbjerg wrote
> har 5L driver men min computer får hugtænder... bla bla [snip]

Det hjælper ikke noget hvis computeren ikke kan finde printerporten.

Lissom hvis i dos LPT1 ikke eksisterede!

Kernen, hvilket svarer til alle drivere for enheder i systemet - noget
nær
hvad man stiller på i system i win?? - skal normalt finde/styre
printerporten.

Hvis ikke der er hul igennem porten så er det revnende ligegyldigt
hvilken
driver der benyttes. Det der kan forvirre er termen "driver". Når man
snakker
om en "driver" til en printer i linux så burde man hellere sige et
filter, fordi "driveren" omsætter printersiden til printersprog. Der er
altså ikke
tale om at den styrer printeren hardwaremæssigt.

Derfor skal du først finde ud af hvorfor din printerport ikke bliver
detekteret. I kerne 2.2 er printerport softwaren ikke loadet automatisk
hvilket var hvad Frda snakkede om. Det vi mangler lidt for at kunne
hjælpe dig
er at få at vide hvad software og hardware du bruger. Derudover vil det
nok
også være godt hvis du læste printing-HOWTO ( /usr/doc/HOWTO )

Servicepack SR12 for NT. Available at www.linux.org

--    Morten S. Nielsen    mailto:msn@xxxxxxxxxx
--
--  |   Linux - the choice of a GNU generation   |
--  |      Skaane Sjaelland Linux User Group     |