Re: Kerne 2.2.1 --> 2.2.3

Michael Nordström wrote:

> Det kanske är en dum fråga men är du säker på att kompileringen
> av den nya kärnan lyckas? Om det går fel någonstans så är det ju
> möjligt att en tidigare version av kärnan finns kvar i
> /usr/src/linux/arch/i386/boot/. Om du efter en kompilering kör
> 'strings /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage | grep 2.2' och
> allt har gått rätt så borde du få '2.2.3 (root@etc......'.

Der er ikke nogen bzimage fil under 'usr/src/linux/arch/i386/boot'. Den
bliver lagt i /boot.
Jeg ved ikke om jeg har sagt det men jeg har RH5.2 installeret og
installeret patch-2.2.2 og 2.2.3
bagefter lavede jeg:

make mrproper
make xconfig
make dep
make clean
make bzlilo
make modules
make modules_install
shutdown -r now

Jan Jozwiak             Slagelse, Denmark       Phone: +45 4011 8938
E-mail : j.jozwiak@xxxxxxx                  Join http://www.sslug.dk