Re: Kernel-kompilering??

In <000701be7550$cf8843c0$9036f9c3@jensotto> "Jens Otto Sørensen" <jotto@xxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har nylig fået installeret RedHat 5.2  og forsøger nu at kompilere
>kerne 2.2, så jeg kan få bruge min SCSI-controller (Acard).

>Jeg har pakket filerne ud og de ligger nu i /usr/src/linux og iflg.
>vejledningen skal jeg nu køre en make config, men maskinen påstår at den
>ikke kender kommandoen make - what to do??

Du skal have udviklings-værktøjerne installeret for at kunne oversætte
kernen. D.v.s. du skal installere disse rpm-pakker fra din Red Hat CD:

* make
* binutils
* bin86
* gcc-2.7.2.3
* kernel-headers
* glibc-devel

Muligvis andre, men det er hvad jeg kan komme på lige nu.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the