Re: Lækkert - meennn mangler lige fløden

Jeg prøver lige en gang til:

Hvilke opsætnings-programmer er det, som man bliver
kørt igennem under installation af linux for første gang?
Det vil sige programmer til opsætning af kernel-moduler,
mus, tastatur, diverse kort og den slags. De programmer
som bestemmer opsætningen af linux FØR man har en egentlig
linux-installation på sin computer.

Dette afhænger naturligvis i allerhøjeste grad af hvilken
distribution man installerer. Ved installation af SuSE er
det for eksempel Yast, som stiller en de mange spørgsmål
og sætter maskinen op for en, og Yast er også til rådighed
på det "færdige" system.

Hvordan er det med RedHat/Debian/Slackware/andre?
Er det muligt i disse dist's at køre smådele af
installationsrutinen igennem igen uden at skulle
igennem hele turen bare for at sætte et rigtigt
tastatur op eller for at få netkort autodetectet?

--

Regards    Med venlig hilsen

  Ole Kofoed Hansen

mailto:k01164@xxxxxxxxx