Re: NTFS på Linux

In <36FEA1D0.B6287F77@xxxxxx> resen@xxxxxx writes:

>Er det muligt at tilgå en NT-partition under Linux?

Delvist - read adgang virker vist OK, mens write adgang stadig er
ret eksperimentel (læs: sørg for at have backup af dine data).

>Hvis jeg skriver ntfs i fstab brokker den sig over, at kernen ikke
>understøtter dette filformat.

2.0 kernen har ikke ntfs support med som standard, så der skal du hente
en såkaldt "patch" for at kunne bruge det. I 2.2 kernerne er det standard
med.

Og nej - jeg har desværre ikke en URL til 2.0 patchen.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the