Sv: Sv: L�ert - meennn mangler lige fl�den

Frank, Tak for svaret, men du bliver konkret omkring et problem, og det
er egentlig ikke det det drejer sig om.

Ole Kofoed Hansen er inde på, at man i SuSE har samlet installationen i
programmet Yast, og at man her kan vælge hele eller dele af
installationsforløbet ud, ændre det og installere netop den del igen.
(Jeg går ud fra, at man blot skriver Yast, så kører det)
Hvis man i RH vælger at opdatere får man samme mulighed for at vælge
pakker individuelt, men man kan ikke på samme måde hoppe rundt i den
del, der installerer en ny Linux.

Hvis man har installeret, men bare lige har fået lavet en fejl et eller
andet sted i forløbet, ville det da være dejligt, hvis man kunne finde
ud af, hvilket program/script der stod for den del af installationen.
Bliv nu ikke konkret, dette er blot et eksempel, og der skal ikke svares
(ikke til mig i det mindste):
Eftersom der står Logitech på ryggen af min mus prøvede jeg at vælge
sådan en dims under installationen i stedet for den PS/2 mus, som Linux
havde fundet. Den gik ikke.
Her ville jeg have haft glæde af et eller andet script, hvor der stod
noget i retning af:
# ******************************
# Konfiguration af mus
kommando og parametre
# ******************************
# valg af pakker
kommando og parametre
# ******************************
# Konfiguration af XServer
XF86Config
# ******************************
osv.

Der ligger jo et sådant script bag RH-installationen, det er bare ikke
noget jeg kan finde og få nytte af.

>Prøv apropos eller whatis
Whatis WHAT? Det er lige netop det man først kan få glæde af, når man
ved lidt mere og har en ide om hvad en eller anden programmør har fundet
det bekvemt at forkorte programnavnet til (tænk blot på smb, smb.conf og
det alle kalder det og beskriver det som: SAMBA)
mvh
E. Sjørlund

Follow ups