Re: Re: [MISC] Samtidig edit og visning af hvad vi har

On Sun, 28 Mar 1999, Frank Damgaard wrote:

> På den maskine hvor x-serveren kører skriver du "xhost +min.maskine.dk"
> eller IP-adresse i stedet for navnet. Dette kan anvendes på hjemmenet/lokalnet
> men bør frarådes over internet (af samme grund som telnet og rlogin).

Også, hvis nu man har en anden bruger på samme maskine, som X kører på?
F.eks. kunne jeg godt sommetider bruge at starte et program op under X,
men med en anden brugerid end den jeg er logget ind med. Men jeg får bare
følgende besked (jeg bruger en xterm, og su'er til den aktuelle bruger).
Xlib: connection to "0:0.0" refused by server
Xlib: Client is not authorized to connect to Server
xterm Xt error: Can't open display: 0:0

Hvoden kan man gøre det???

Thomas Mørch
licensed ham, with callsign OZ2AFO. License category: CEPT-1

If God had intended man to smoke He would have set him on fire.