Re: diald og kabelmodem

On Mon, 29 Mar 1999, Thomas M. wrote:

> Hejsa
>
>  Er der nogen der har prøvet at få diald til at virke sammen med
> stofanet??
> Jeg har ikke selv stofanet (eller kabelmodem), men står for at skulle
> sætte det op i en forening.

Nej det er i alt fald ikke lykkedes for mig. Jeg spurgte om råd i flere
meget relevante nyhedsgrupper på internet, søgte på dejanews osv. men
altsammen uden resultat. Jeg kom frem til den konklusion, at der skal
rettes i koden for at få diald til at køre med med eth0 devicet frem for
ppp0. Formodentlig er disse ændringer ikke ret store, hvis man ved hvad
man har med at gøre.
Jeg kom så langt ( uden ændringer i kildekoden ), at få diald til at åbne
forbindelsen efter behov, men forbindelsen blev altid nedlagt igen efter
timeout perioden. Det var som om at alle pakkerne drønede lige igennem
uden at blive observeret.

til dit formål er der formodentlig også andre muligheder. Kodeordet her
skulle være Proxyserver har jeg ladet mig fortælle.

>  Hvilke howto's/dokumentation er anbefalelsesværdigt at læse i forb. med
> diald???

Jeg har ikke fundet nogen nem tilgængelig information om diald.

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.  abach mail1.stofanet.dk / aba cotas.dk