Re: Permanent angivelse af PATH

On Wed, 31 Mar 1999 13:09:14 -0300, Jakob Rohde <jakob@xxxxxxxx> wrote:
>Hej igen,
>
>Øjnene er det første man bliver blind på. Jeg har nu kigget jeg ved ikke hvor mange steder, men kan ikke se hvor jeg angiver permanente tilføjelser til PATH.
Path ændres flere steder alt efter hvilke(n) bruger du vil ændre den for.
Hvis det er kun for en bruger så skal du kigge i filen .bash_profile i
brugerens home dir. Hvis det skal være for alle brugere skal du have fat i
/etc/profile
Dette gælder naturligvis kun hvis du bruger bash som shell, men pga. arten af
dit spørgsmål så tror jeg ikke at du hat ændret den :-)
>Problemet er, at jeg har downloadet og installeret samba 2.0.3, men den har ikke
>automatisk indsat /usr/local/samba/... i path'en. Hvorfor?
Fordi et *nix program ikke bør gøre det (og programmer som gør det er ikke værd
at samle på).

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt