Re: Kerne patch - virker stadig ikke!

Anders M <andefeldt@xxxxxxxxxx> skrev:

> Hej igen. jeg har nu prøvet at skrive :
> "for f in /tmp/kerne/patch-2_2_{1,2,3,4,5}.gz; do cat $f | patch -p0;"
> Nu sker der da noget! Men nu skriver Linux blot:
> x of x hunk failed!  (x´erne varierer)

Hvis du vitterligt gør ovenstående så udpakker (gunzip) du ikke
filerne. Jeg tvivler på, at patch kan klare dette. Men der er en langt
lettere måde:

Læg dine patch filer i /usr/src (hvis kerne sourcen ligger i
/usr/src/linux) og udfør så

$ cd /usr/src
$ ./linux/scripts/patch-kernel

Dette smarte script vil automatisk finde ud af, hvilken version din
kerne har og derefter udpakke (gzip eller bzip2, hvis installeret) og
installere patches i rigtig rækkefølge. Herefter skal du

$ cd /usr/src/linux
$ make oldconfig

for at være sikker på, at dine indstillinger stadig virker.

Hvis du har fået rodet rundt i det med halvt installerede patches kan
det være nødvendigt at starte forfra med et rent træ :-/.

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?