Kernel PANIC: No init found. Try passing init= option to kernel.

Jeg prøver at lære lidt mere om linux, så derfor vil først sammensætte min
egen distribution (jeg tænker, at det kan lære mig meget).
Først lavede jeg en 2.2.5 kerne (special-designet,  nu har jeg gjort det så
mange gange at jeg godt ved hvordan man gør). Så lavede jeg en partition,
hdb3, på 200 MB og mountede den fra min almindelige linux som /mylinux. Her
oprettede jeg nogle mapper, jeg fandt vigtige, såsom dev, etc, bin og sbin.
Kørte mknod en masse gange (Et helvedes arbejde at gennemgå
Documentation/devices.txt), kopierede standard eksekverbare filer ind i bin
og sbin og tilsidst skrev et test inittab, men når jeg booter med kernen
(root=hdb3), så får jeg <subject>.
Jeg har kikket i sourcen, og set at den prøver:

 if (execute_command)
  execve(execute_command,argv_init,envp_init);
 execve("/sbin/init",argv_init,envp_init);
 execve("/etc/init",argv_init,envp_init);
 execve("/bin/init",argv_init,envp_init);
 execve("/bin/sh",argv_init,envp_init);
 panic("No init found.  Try passing init= option to kernel.");

Og alle de filer har jeg. Hvorfor kan kernen ikke finde dem???

mvh Ulrik

Follow ups