Re: ASP engine til Apache

Martin Christensen wrote:

> Vi kan diskutere MS' grunde til at lave ASP, når der er udmærkede
> alternativer i forvejen, til dommedag, men nu har de gjort det, og ASP
> er en åben standard. Jeg kender ikke særligt meget til SSI og PHP (kan
> nogen give mig et par links til flere informationer/tutorials?), men

http://www.apache.org/docs/....
Kig under modules og mod_include hvor en del af SSI holder til.
PHP:
http://www.php.net/  PHP Hypertext Preprocessor
http://www.sklar.com/px/  PX: PHP Code Exchange
http://php.netvision.net.il/examples  Berber's PHP3 Example Page
http://move.to/fps/   Factory of Php Scripts

Og har du installeret linux og apache, så ligger der
ofte dokumentation under /usr/doc/apache/ (i RH måske lidt andre steder)

> "fordelen" ved ASP er, at Microsoft bruger den. Skal en webmaster, der
> hidtil har brugt ASP, konvertere alle sine sider til et nyt server-side
> scriptingsprog, vil det koste en hel del kræfter og mandetimer, og det
> kan netop være DET, der holder webmasteren fra at skifte til Linux.
> DERFOR er der en klar fordel ved at have en ASP engine. Om ASP i sig
> selv har nogle kvaliteter, der ligger over hvad Apache ellers kan
> tilbyde, er jeg ikke kvalificeret til at svare på.

Og roxen har også sine egne udvidelser , så har man valgt denne
så får man også en del sider ser skal flyttes :)

... sslug har lige skiftet fra roxen til apache :)

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2