Re: luk computeren

In <3703F660.8747250D@xxxxxxxxxxxxxx> Christian Hansen <webmaster@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg ville gerne at jeg kunne luke min computer inde i Linux. Altså sådan
>at linux lukker og slukker min computer. Jeg har prøvet at compilere
>kernen ( 2.2.3 ) med understøttelse for"advanced Power Management og
>"Shutdown on halt". herefter har jeg så kørt halt kommandoen med -p
>flaget: "halt -p" hvorefter computerne lukker almindeligt ned lige
>indtil den melder power off, hvorefter kernen panikker.

Av, den var værre. poweroff virker fint her, og har gjort det med alle
2.2 kerner + SysVinit 2.76, og kommandoen "halt -d -f -i -p" til at
lukke med. Hvis du får en kernel panic kunne det tyde på at dine
APM BIOS indstillinger er lidt underlige, eller at din BIOS ikke
opfører sig som den skulle. Du har vel APM support enabled i BIOS ?

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the