Re: Apache og verifikation...

Martin Moeller wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg er ifærd med et eksperiment, hvor jeg benytter smb2www. Nu ville jeg
> gerne have det
> lavet sådan, at man kan godkende og afvise brugere på basis af
> brugernavn og adgangskode, men til min test har jeg nogle problemer:
>
> Apache manualen snakker om crypt() password, etc. Jeg har store
> vanskeligheder med at generere disse... Jeg havde tænkt mig 3
> test-brugere (hvis det bliver andet end test bliver det snarere 400
> brugere, som det ville være rart, hvis man kunne hive ud af NT's
> bruger-styring på en eller anden måde...).

> [...]
Først kører du "/path/to/apache/bin/htpasswd -c
/path/to/apache/conf/smb2www-users navn". Derefter
"/path/to/apache/bin/htpasswd /path/to/apache/conf/smb2www-users navn2"
for at tilføje flere brugere.
Så cd'er du til den mappe, hvor der skal restriceres (!) og opretter
filen .htaccess og tilføjer:
  AuthUserFile /path/to/apache/conf/smb2www-users
  AuthName "SMB2WWW Gateway"
  AuthType Basic
  require valid-user

Husk at oprette et <Directory /xxx/xx> afsnit i din httpd.conf, som
giver lov til at benytte .htaccess-filer og eksekvere scripts i det
pågældende dir:
  <Directory /path/to/dir>
    Options ExecCGI
    AllowOverride AuthConfig
  </Directory>

Hvis det ikke virker, så husk at kigge i loggen.
--
Hroi Kristjan Sigurdsson
hroi@xxxxxxxxxx