Re: luk computeren

In <370664FB.2C35F05B@xxxxxxxxxxxxxx> Christian Hansen <webmaster@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Det her er en del af den fejlmeddelelse jeg får:

>Code:<1>Unable to handle kernel paging request at virtual address 00008736

Generelt så er disse tal ret intet-sigende - du skal kigge i den System.map
fil som blev dannet da du oversatte kernen, og så se hvad der ligger omkring
denne værdi af kerne funktioner/data. "ksymoops" programmet (ligger i scripts/
kataloget) er også praktisk til at decode oops-beskederne med.

Men nu er værdien usædvanlig lille, så det tyder på at det er et problem
som opstår i forbindelse med et kald til din BIOS' APM-funktioner. Om fejlen
er i Linux eller i din BIOS siger det dog intet om - det er blot kommunikationen
mellem de to som ikke fungerer ordentligt.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the