Re: Opdatering af BIOS

Christian Hansen wrote:

> Thanks for using NetForward!
> http://www.netforward.com
> v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v
>
> Hej
>
> Jeg har lige et spørgsmål vdr. opdatering af BIOS.
>
> Jeg har 2 operativsystemer på min pc. Linux og Win98. Jeg bruger LILO
> som bootloader.
>
> Hvis jeg nu opdatere min BIOS vil jeg så få problemer med LILO, og
> eventuelt kun ville kunne starte et af mine operativsystemer.

Jag har uppgraderat bios två gånger, en gång med AMIBIOS och senast med
AWARD och det har aldrig påverkat Master Boot Record(där lilo oftast
finns), och vad jag vet finns det ingenting att oroa sig för när det
gäller saker som finns på hårddisken.
Du bör dock vara säker på att du gör rätt,för det finns en risk att bios
förstörs om man gör något misstag(tex råkar stänga av dator), eler om
det skulle bli strömavbrott precis under uppgraderings processen.

MVH Dennis Nilsson <dennis@xxxxxxxxxxxx>