Re: Instalationsproblemer

Claus E. Nielsen wrote:

> Jeg har en ide-harddisk som primær/boot-disk of SCSI som sekundær. Det
> har kørt uden problemer med Win 3.11 - WIN95 og Win98. De har dog ligget
> på IDE-hardisken.
> Mener du at det vil være/er et problem at lægge en masterboot på
> IDEdisken - køre win98 på IDEdisken og Linux på SCSI ?

Det burde kunne lade sig gøre. Men det med boot fra en anden disk
krøver muligvis at /boot lægges på boot-disken.
Alternativt skal man læse lilo manualen. (både i usr/doc og "man")

> Jeg vil pt prøve linux af som arbejdsstation, men det er meningen at
> maskinen skal bruges som server i et netværk derhjemme.
>
> Min primær harddisk er på 325Mb, så hvad sker der hvis jeg vil lægge
> linux på den. Kan instaltionsprogrammet finde ud af det.
>
> Hvad hvis jeg sætter IDE-disken af til / og SCSI af til /USR
> /HOME osv

Tja, nu skriver du ikke om størrelserne på¨diskene du har.
Evt. kan der fås billige PCI-SCSI controllere som er bedre end 1520.
Kan du få 1520 til at virke hvis du laver en boot diskette med
passende boot-options til 1520 ?

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2