Re: Amiga <-> Linux igen

Rasmus Resen Amossen wrote:

> Jeg har via et nullmodemkabel forbundet min Amiga og min Linuxmaskine.
> Under Linux bruger jeg minicom og på Amigaen benytter jeg NComm.
> Jeg kan sagtens overføre filer fra Linux til Amigaen, men når jeg prøver
> den anden vej, får jeg følgende fejlmeddelelse fra minicom:
>     rz waiting to receive.Retry 0: Bad CRC
>     Retry 0: Got ERROR
>     Retry 0: Got ERROR
> Hvad skal jeg ændre hvor?

1) check at du har lov at gemme filer i det download katalog der
anvendes. (og at det i det hele taget findes....)

2) der ha været lidt bøvl med zmodem standarderne, i "gamle" dage
anvendte jeg en speciel version af zmodem (rzsz  pakken 1989/05) hvis
f.eks. lrzsz ikke virkede.
Måske amigaen ikke er helt kompatibel. Husk også at anvende
hardware-flowkontrol begge steder.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2