From: Johan Andersson <zrq501j@xxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Thursday, April 08, 1999 11:35 PM
Subject: Re: [TEKNIK] C++

> Mitt problem är följande:
>
> Jag har en helt vanlig utmatning med cout. För att sedan komma vidare i
texten(den är längre än skärmen) skall man
> skriva in en text (ex. 12345) och trycka enter. Men man ska inte komma
vidare om man inte skrivit den rätta texten.
> Är det någon som vill hjälpa mig med denna simpla sak är jag tacksam.

Testa detta, har inte själv testat det, så slå mig om det inte fungerar
;):

// Här börjar koden
#include <iostream.h>

funktion(char variabel)
{
cout << "Inne i programmet\n Hoppas det fungerar, jag vet inte om det
gör det, men det borde det göra...";
}

int main()
{
char passwd[10];
char text[10];
passwd="12345";
cout << "Skriv in lösenordet: ";
cin >> text;
if(!(passwd==text))
{
return 1;
}
funktion(passwd);
return 0;
}
file://Här slutar koden

--
||  Name:      Johan Andersson   |  Icq-Uin:   28572735           ||