Et sp��om DNS

Jeg har nu succesfuldt sat named'en op på min maskine. Jeg har fuldt den
anvisning som jeg fandt på franks hjemmeside på
http://www.sslug.dk/~frank/dnsbind.html

Før mit spm. er her lidt om mit mini-netværk:

Jeg har to pc'er; én windows og en linux. Linux'en har en ppp forbindelse
til min ISP og fungerer som router for windowsmaskinen. Windows maskinen har
jeg kaldt www2.pornokongen.dk og linux'en hedder blot www.pornokongen.dk
(meget originalt). De har IP'erne 192.168.1.2 (windows) og 192.168.1.1
(Linux).

Det hele ser ud til at virke eftersom;

# host -l pornokongen.dk 127.0.0.1

...giver resultatet;

Using domain server 127.0.0.1:
pornokongen.dk name server ns.pornokongen.dk
sslug.pornokongen.dk has address 192.38.71.98
www.pornokongen.dk has address 192.168.1.1
www2.pornokongen.dk has address 192.168.1.2

Mine spørgsmål er nu;

- Laver jeg DNS-pollution ved at lave et domænenavn under et gyldigt TLD?
(pornokongen.dk er dog ikke registreret). Fortæller min navneserver i det
hele taget andre navneservere om eksistensen af domænet, som jeg har
oprettet?

- Hvorfor har jeg en named.boot fil når jeg bruger bind i version 8.x ?
Filen bruges da kun til bind version 4.x ikke?

- Hvordan kan jeg på andre måder teste om navneserveren virker godt ?

- Hvorfor bruger Frank i sit eksempel to filer ved navn named.rev-home og
naned.rev-local? Hvorfor er det nødvendigt at angive domænet omvendt (altså
ved hjælp af in-addr.arpa syntaksen (som jeg er bekendt med)) og ikke blot
som et rent domænenavn. Og hvad gør disse to filer helt nøjagtigt.

Håber I kan svare på mine *nysgerrige* spørgsmål.

På forhånd tak.

Hilsen Mads

Follow ups