LILO igen igen...

D@V$ SSLUG'ere...

Kan en af alle jer garvede Linux-maniacs ikke prøve at hjælpe en total Linux newbie som mig ??

Når jeg installerer Red Hat 5.2, kan jeg ikke så LILO til at køre, med mindre jeg (manuelt) starter PQ Partition Magic PQBoot op og vælger den partition hvor LILO ligger....

Min config. er:
Asus -P2B-S motherboard
128MB
4.5 GB U2W-SCSI, IBM HD..... Sat som boot device og har Windoze95 liggende
7.0 GB IDE, Maxtor HD........ Sat som HDB (Primær slave).....
(og resten af systemet er vel egenligt lige meget, eller hvad ??)

Jeg har nu prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, mit problem er at jeg gerne vil beholde SCSI drevet som boot-disk...

Indtil videre har jeg prøvet at installere Linux på IDE disken, hvorved jeg ikke kan køre Linux med mindre jeg bruger en Linux boot-floppy eller PQBoot....
Jeg har også prøvet at installere / (Linux-root) på SCSI-disken og resten af Linux på IDE-disken, med samme resultat som ovenstående!!!

Jeg er ikke sikker men jeg tror problemet ligger i at jeg under installationen, kun har 2 valg for at installere LILO, enten MBR på IDE-disken, eller første sektor af boot-partitionen på SCSI-disken....
Ingen af delene starter LILO op, når jeg booter maskinen. :o((

Kan nogen her løse problemet ??

Ville det eventuelt løse problemet, hvis jeg installerer en SCSI disk mere, kun til Linux ??

mvh.
Henning Kristensen

Follow ups