Re: Netkort problemer

Brian Juul Rasmussen wrote:

> Hvordan får jeg netkortet configuret og tildele den rigtige driver - jeg
> formoder det er der det er gået galt, da jeg under installationen IKKE
> valgte "networked workstation"

Du kan altid konfigurere net support bagefter. Du skal måske installere
netsupport først, enten med Control Panel->Package Management, RPM, eller ved at
boote med installations CD'en og vælge Upgrade.

Lav så en 'make menuconfig', find dit netkort under network drivers og vælg det
som et (loadable) modul (tryk 'M').
Exit menuconfig og kompiler moduler med 'make modules'.
Installer modulerne med 'make modules_install' (eller er det nu bindestreg?).
Det kan være en god ide at omdøbe det oprindelige modules directory under
/lib/modules/... for det tilfælde, at du laver en fejl konfig.

Det vil i øvrigt være en god ide samtidig at få konfigureret og kompileret din
kernel. Se fx. http://www.danbbs.dk/~monz/linux-kernel.html .

I /etc/conf.modules skal du indsætte fx. 'alias eth0 3c509' - her for 3com 509.
Du kan teste om netkort driveren kan loades som modul med 'insmod 3c509'.

Brug ellers linuxconf til at opsætte dit netkort mv., og læs om netværk i bl.a.
/usr/doc/HOWTO/NET-3-HOWTO.
--
Mogens Valentin - monz@xxxxxxxxx - monz@xxxxxxx - http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindows, Netscape...