Skærm-frekvens

Nu prøver jeg så en gang til, jeg har haft nogle problemer med at få
beskeder på listen.

Er der en der ved hvordan det er muligt at ændre skærmens
opdateringsfrekvens i en shell ,ikke X (RH 5.2) ? Det ser ud til at
opdateringen er lidt lav, så skærmen flimrer noget, især med lys baggrund.
Det har været foreslået at jeg måske havde en dårlig skærm/videokort, men
det er ikke tilfældet, og det fungerer fint under X.
Der må da være en eller flere sytemfiler man kan editere for at ændre det.

Hvis var der var en der kunne fortælle mig hvordan det kan lade sig gøre,
ville jeg være meget taknemmelig.

Mvh Mikkel Erup.

Follow ups