JDBC

Hej - Og undskyld det her lidt Novicede - Og "en anelse" off topic spørgsmål.

Hvad skal der til for at få JDBC op at spille sammen med MySQL?
Jeg har hentet TWZ1 JDBC pakken... Kompilerer Java koden under JDK 1.1.7  på en Win32'er.
Jeg har verificeret at en tilfældig bruger (godt nok på Linux boxen kan lave selects op mod MySQL.
Men, men, men Af en eller anden årsag kommer  mine testkørsler i java ud med en ...
E2002 Socket error creation
Connection refused.

Der skal vel ikke sættes noget op i net config for at sockets kan skabes ?
Skal man gøre noget for at MySQL bliver "JDBC aware"?

Hilsen

/Morten

Follow ups