Re: DVD-film?

Bjarni Norddahl wrote:

> Hej,
>
> Er der virkelig ikke nogen muligheder for at få sin Linux til at afspille
> DVD film igennem et MPEG decoder kort over til sit tv? (Jeg ville hade at
> skulle
> installere Windows igen bare for at se DVD film! :-(  )

Medmindre det kan virker igennem VMWARE så er du (og jeg med dig) uden
held. Problemet er, udover at skulle have specifikationer til MPEG
dekoder kortene, hvilket Creative/ATI osv. nok ikke er glade for, at der
derudover foregår nogle hemmelige ting imellem IDE "controlleren" og DVD
drevet. Der foregår en challenge-response protokol der implementerer
regionskode konceptet. Specifikationen til dette er _ekstremt_ hemmelig,
bliver kun taget ud af pengeskabet mod skriftelig kvittering af den
enkelte softwareingenør (kan ikke huske hvor jeg læste det, det er en
godt historie ihvertfald :) )

Mvh Morten