Re: .htacces filer i Apache

Rune Christiansen wrote:
> jeg er ikke helt klart over, hvilke muligheder der
> rent faktisk er i .htaccess?
I det omfang din systemadministrator har givet mulighed og lov:
.htaccess kan bruges til at overrule mange af serverens
indstillinger i det katalog (og underkataloger), hvori .htaccess filen
ligger.

Betegnelsen ".htaccess" er faktisk meget misvisende, da man kunne tro,
at den kun har med adgangskontrol at gøre.

Tag et kig på http://www.refcards.com/about/apache.html
De indstillinger, som har en "a"-markering kan styres fra
.htaccess-filer. Hvad de enkelte indstillinger kan så kryds-refereres
med http://sunsite.auc.dk/apache/docs/http://www.mdb.ku.dk/tarvin/fejl-test/ kan du se en demonstration af,
hvordan man kan definere en customized 404 fejl-side.
Bemærk, at den server, hvorpå mine filer ligger, er lidt ejendommelig;
jeg har konfigureret den, således at server-kontrol filer hedder
server.kontrol i stedet for .htaccess; det fandt jeg mere logisk.

--
Troels Arvin
Copenhagen, Denmark