Re: routing og dhcp

On Mon, 19 Apr 1999 22:32:04 +0200, storner@xxxxxxxx wrote:

>Det nemmeste vil være at give WinNT og Linux'ens netkort mod NT'en en
>statisk adresse, som du f.eks. kan tage fra en af de reserverede IP
>områder (10.x.x.x, 172.16-31.x.x, 192.168.x.x), og så sætte routing op
>på normal vis på Linux boksen. Du skal nok bruge masquerading i stedet
>for simpel forwarding på Linux maskinen.

Enig! Du kunne dog godt sætte din Linux-box op så den var DHCP-server for det net den masquerad'er for. Det gør administrationen lidt nemmere (synes jeg ;).

Nikolaj M. Nikolajsen
nmn@xxxxxxxx

"Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important
stuff on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)"

                    --- Linus Torvalds