Re: Suse... Zyxel..

Kim Monberg wrote:

> [...]
> Dette vil vel sige at jeg skal sætte mine settings permanent med setserial, og hvis det er en nødvendighed, hvor sætter jeg det så ind henne, jeg kan regne ud at det skal være i en af boot filerne, men hvilken..
> Setserial manualen råder til en fil der hedder noget alla rc.serial eller sådan noget i den stil (lidt siden jeg har læst det) og hvis jeg laver denne fil, skal den vel køres fra et andet script, eller er det en default at Suse søger efter dette script, og så kører det, hvis det er tilstede..

Prøv at se i /etc/rc.d/serial
der er lidt kommentarer der beskriver nærmere.

> Så har jeg et andet og endnu større problem, og det er opsætning af gateway
   til mine 2 andre maskiner, så de kan komme med, proxy er ikke nødvendigt, det skal jeg nok finde ud af hen af vejen (tror jeg nok) men det andet ville være dejligt, så jeg ikke skal reboote min linux til Win hver gang jeg skal på nettet...
> Nogen der kan hjælpe, og har gode foreslag, må gerne ringe eller skrive til mig, hvis det er en der bor i nærheden af Tappernøje/Næstved/Vordingborg kigger jeg gerne forbi, eller hvis muligt, kan personen kigge forbi...

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "gateway".

1)Hvis det er at andre clienter på et lokalnet kan komme ud på nettet
via linux-box'en ?  Så er der IP-Masquerading du skal se på.

2)Tænker du på at linuxbox'en skal på internet, så prøv først
at se på http://www.sslug.dk/internet.html

I SuSE kan det sættes på med Yast, men man skal lige tilrette
lidt hvis der skal anvendes PAP login. (se internet.html siden)

> På forhånd tak...

Prøv at begrænse dine linier til max ca. 68-72 tegn. Både OE og Netscape
kan sættes op til dette, men standard er de sat til ikke at
overholde anbefalingerne på usenet mv.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2