Re: Hardware-indkøb vejledning ø nskes

On Thu, 29 Apr 1999, Jesper Monsted wrote:

> AMD-processorer har nogle gange problemer med linux (og NT) så dem kan jeg
> ikke få mig selv til at anbefale, selvom de nye er fint hurtige.

Denne slags udtalelser er nærmest FUD mod AMD medmindre man kan pege på
nogle seriøse referencer.
Selv har jeg en AMD K6 stepping B, dvs. en processor, der har en kendt
hardware fejl mht level 1 cache hvis der tilsluttes mere end 32 MB ram.
Denne fejl blev rettet i næste stepping, og jeg har ikke hørt om AMD fejl
siden.
Med de 32 MB jeg har i maskinen har jeg ikke oplevet nogen fejl. Af
generelle anbefalinger er køb af højkvalitets ram - samt at huske at sætte
BIOS op til korrekt timing for læsning og skrivning til ram. Dette giver
den bedste mulige stabilitet.

Tag iøvrigt at ofre penge på en god skærm, da skærme som oftest har
længere levetid end resten af computeren.

Lexmark skulle iøvrigt være kommet på markedet med postscript printere til
en maget fornuftig pris. Ellers er HP laserjet et godt valg. De har klart
bedre mekanik end Minolta.

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.  abach mail1.stofanet.dk / aba cotas.dk