Kompileringsfejl på Mysql

Jeg sidder og prøver at kompile MySql, da jeg skal have mysql+php3+apache
op og køre.

Jeg prøvede først med en MySql-rpm, men php3 brokkede sig da jeg vil
kompile den fordi den ikke kunne finde mysql.h
Nogen der ved hvordan det kan undgåes, så man kan benytte mysql rpm og
source til php og apache ???

Så prøvede jeg at kompile mysql og fik denne fejl (fra config.log)
<snip>
configure:1256: checking whether gcc accepts -g
configure:1288: checking for c++
configure:1288: checking for g++
configure:1288: checking for gcc
configure:1319: checking whether the C++ compiler (gcc   ) works
configure:1333: gcc -o conftest     conftest.C  1>&5
gcc: installation problem, cannot exec `cc1plus': No such file or directory
configure: failed program was:
#line 1329 "configure"
#include "confdefs.h"
main(){return(0);}

Det står i manualen at man så skal prøve med "Cxx ..... et eller
andet" ./configure ...., men det giver nøjagtig samme fejl.
Jeg har prøvet at checke, og så vidt jeg kan se har jeg alle de filer /
programmer der omtales, nogle der ved specifikt hvilke filer jeg skal bruge
eller hvad der går galt og hvordan det undgåes ???

/Lasse

Find din fotohandler  -  http://www.fotoforum.dk
Webudvikling          -  http://www.cyberforum.dk