Re: SMP og non-SMP lyd driver moduler - duer det?

In <19990506205123.A18395@xxxxxxxxxxxxxxx> torben fjerdingstad <tfj@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>er et SB live lydkort som man kan få drivermoduler
>til på www.sblive.com.

>Men de fås kun som binærer og er kompileret til en
>non-smp kerne. Betyder det at de ikke virker med
>en SMP kerne?

JA! Du kan ikke mixe uniprocessor/multiprocessor kerne-dele;
det er en sikker måde at få systemet til at crashe. Faktisk
tror jeg nok der er lavet noget specielt, så du slet ikke
kan loade uniprocessor moduler i en SMP kerne.

SB Live har været oppe at vende på linux-kernel listen for nylig,
netop pga at der kun findes den binære driver.

Lyd-eksperterne anbefaler i stedet kort baseret på "Trident 4dwave-NX",
som er direkte understøttet af Linux' standard sound driver (ALSA).
Alan Cox som har arbejdet meget med sound-driveren i Linux 2.2 skriver:

"The Trident 4DWave cards are being merged into Alsa, the driver is vendor
written and supports all the card features. That for me makes it the best
option."

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the