Re: WWW interface?

> Hvordan laver jeg bedst understående?
>
> Jeg har et lille netværk hjemme med en server som bl.a. tager sig af
> opkald til internet, webserver, mail og news.
>
> Jeg vil gerne lave en 'intranet' web-side, hvor man med tryk på
> forskellige knapper kan sætte serveren til at hente mail, åbne/lukke
> modemforbindelsen osv.
>
> Hvordan skal den kringles? Med Java? CGI-Scripts? Andet??

Perl er en godt ting[tm] :)

CGI-scripts er måden at gøre det på - java kører jo på klientmaskinen og
kan derfor ikke få serveren til at gøre noget (med mindre man koder en
serverting til den og en klientting i java - men det er nok _lidt_ for
besværligt :)).

> Jeg beder ikke om en komplet løsning, jeg vil bare gerne vide i hvilken
> retning jeg skal kigge.

Kik på "system()" kaldet i perl eller c og vær glad :)

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - jesper@xxxxxxxxxxx