Re: SCSI CDROM+CDR

Jesper Berth wrote:

> Jeg har en Adaptec 2940 controller med et Plextor CDrom drev og en
> Plextor Brænder. Jeg kan bruge cd-drevet som /dev/cdrom, men hvordan
> kommer jeg til at bruge min Brænder som mormalt CDROM drev, og hvad
> hedder SCSI drevenen egentlig IDE = HDA,HDB.......    SCSI = ???????????

Du bruger blot cdrom'en som vart det en almindelig SCSI cdrom.

MEn dette link der hedder /dev/cdrom er jo ikke det rigtige navn.
I /usr/src/linux/Documentation/devices.txt er der en liste over
navne. Afhængig af distribution hedder de enten :
  /dev/scd0, /dev/scd1,....
eller
  /dev/sr0 , /dev/sr1,....

Hos mig er begge oprettet, men navnet er egentlig underordnet,
idet minor/major nummeret angives når device oprettes.
Dog er det praktisk at følge nogle standarder.

Lav evt. et link til et /dev/cdrom2 med

   "ln -s /dev/sr1 /dev/cdrom2"

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2