Re: Problemer med rh6 image fra sslug

In <7h4t07$i40$1@xxxxxxxxxxxx> "SVS" <socool@xxxxxxxxxxxx> writes:

>*error in exec of second stage loader  :-(
>*           error:Input/Output error

Det ligner jo grangiveligt en i/o fejl :-/

>Dette gælder for 2 vidt forskellige computere med hhv scsi og ide cdrom

Men formentlig den samme cd, der er blevet brugt til begge ?

>Desuden sker det både ved boot fra cdrom og fra floppy

Ja, når først du når til "second stage loader" hentes tingene fra cd'en,
uanset hvordan du booter.

Umiddelbart virker det som en fysisk fejl på cd'en. Hvis du stadig har
iso-filen liggende, kan du så ikke prøve at mounte den med
   mkdir /mnt/loop
   mount -t iso9660 -o loop,ro /tmp/rh60.iso /mnt/loop

Kør så kommandoerne
   gzip -tv RedHat/base/stage2.img
   find RedHat/instimage -type f | xargs cat >/dev/null

Hvis ikke det giver nogen fejl-meldinger, skulle din image-fil være ok.
Og så mistænker jeg kraftigt den fysiske cd.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the