Re: Hvordan lader jeg min firewall �e for ftp porten.

Mads wrote:

> Jeg har sat min linuxbox op som firewall for mit lille netværk af
> win-pc'ere. Jeg har gjort det med linjerne;
>
> ipfwadm -F -f
> ipfwadm -F -p deny
> ipfwadm -F -a m -S 192.168.1.2/24 -D 0.0.0.0/0
>
> Det betyder dog at jeg ikke kan få ftp-klienter på mine windåser til at
> virke. Hvordan 'åbner' jeg for ftp porten? Eller om muligt; hvordan gør jeg
> brugen af ftp mulig, men beholder noget af sikkerheden?

Der er blandt andet følgende fra kernen som skal oversættes
til f.eks. modules :
ip_masq_cuseeme.o  ip_masq_irc.o      ip_masq_raudio.o
ip_masq_ftp.o      ip_masq_quake.o    ip_masq_vdolive.o

Giver "lsmod" at ip_masq_ftp er loadet ?

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2