Re: Backup af linuxmaskine

In <373AA937.8C03289F@xxxxxxxxxxxx> Allan Frank <allan@xxxxxxxxxxxx> writes:

>Hvis man starter med en helt frisk disk, bliver så alt som før, ved en
>restore af en backup? Jeg tænker her på boot information, special files,
>osv.

Linux er temmelig nem at restore fra backup. Der er et par filer, man skal
checke indholdet af efter en restore:

1) /etc/fstab
   Her står hvilke partitioner, der skal mountes hvor henne i fil-
   systemet. Hvis partitioneringen er anderledes på den nye disk end
   på den gamle, så skal det selvfølgelig rettes.

2) /etc/lilo.conf
   Her står hvilken partition, som er root-partition. Skal rettes
   ligesom fstab, hvis partitioneringen er ændret.

3) LILO boot-loader filer
   Indeholder information om hvor på disken dit boot-image ligger.
   Opdateres automatisk ved at køre "/sbin/lilo -r /mnt" hvis du
   restorer til en disk, der er mountet på /mnt

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the